USA’s Syrienskrig og PR-kampagne – Henning Paaske Jensen på KPnetBlogs

Stadig flere fornemmer at der står noget helt andet bag White Helmet end det disse redningsarbejdere og hele den massive ”humanitære” kampagne giver sig ud for at være. Senest har også fredsforsker Jan Øberg gjort opmærksom på at der stikker noget helt andet under Vestens reklameskilt “White Helmet”.

white-helmets-syriaThe White Helmets: Fremstår som et billede på humanisme – finansieret af USA og Storbritannien

Kampagnen med markedsførelse af  White Helmet, #SaveAleppo og #Syriacampaign er lige nu massiv i de danske og øvrige vestelige mainstream medier, stort set uden der sættes spørgsmålstegn.

Ikke mange almindelige mennesker ved at det er USA og Storbritannien som står bag, og at kampagnen er skabt af et Vestligt finansieret PR firma. I denne uge bevilgede den danske regering 60 millioner til White Helmets.

Det sker netop som de ekstreme jihadistiske ”oprørere” i Aleppo er allermest trængte og USA frygter tabet af dem i deres forsøg på at destabilisere og vælte det syriske styre.

Læs indlægget på KPnetBlogs

KPnet 20. oktober 2016