Pressemeddelelse: Rudeknusning og hærværk mod Oktober Bogbutikker

Kære venner, aktivister og medier

Lørdag den 9. december blev vores kendte bogbutikker i Odense og København, der de seneste to måneder har givet plads til solidaritet og støtte til kampen for et frit Palæstina, udsat for politisk hærværk. Flere sten blev kastet gennem butiksruderne, hvor der var opsat et palæstinensisk flag i udstillingen. Dette kan kun opfattes på en måde: som et hadanslag direkte rettet mod palæstinasolidariteten.

Dette angreb er ikke blot en fysisk handling mod vores ejendom, det er et direkte angreb på ytringsfriheden og på det solidaritetsarbejde, der er så vigtigt i palæstinensernes ulige kamp mod zionismens folkemord.

Vi kan ikke se bort fra, at denne handling sker i en tid, hvor statsministeren og andre politiske kræfter forsøger at dæmonisere solidaritetsbevægelsen med Palæstina. De kræfter, der uophørligt spreder had, løgne og fordomme om palæstinensere, bærer en del af ansvaret for dette hærværk.

Alle imperialismens og zionismens forsøg på at bremse og skræmme den gigantiske internationale solidaritetsbevægelse til tavshed, vil være forgæves. Magthaverne kan ikke skjule Israels Folkemord, vi vil ikke tie. Vi vil fortsætte med at sprede vores budskaber, give plads og støtte de kræfter, der kæmper for en bedre verden.

Vi opfordrer alle til styrke den fælles sag. Dette er ikke blot et angreb på os; det er et angreb på alle, der kæmper for frihed og solidaritet.

ArbejderPartiet Kommunisterne – APK (apk2000.dk)

Dette er en artikel fra KPnet. Se flere artikler og følg med på
KPNET.DK – NYHEDER HVOR DER KÆMPES – eller på FACEBOOK
Udgives af APK – Arbejderpartiet Kommunisterne