USA´s Syrienskrig og PR kampagne

white-helmets-syriaWhite Helmets – fremstår som humanitære hjælpere, men er part i krigen på amerikansk side


Af Henning Paaske Jensen

Stadig flere fornemmer at der står noget helt andet bag White Helmet end det disse redningsarbejdere og hele den massive ”humanitære” kampagne giver sig ud for at være.

Senest er fredsforsker Jan Øberg også blevet opmærksom på at der stikker noget helt andet under Vestens reklameskilt “White Helmet” efter at have læst Alternet artiklen “Hvordan White Helmets blev internationale helte mens de presser på for en amerikansk invasion for at vælte regeringen i Syrien”. (se link nederst)

Kampagnen med markedsførelse af  White Helmet, #SaveAleppo og #Syriacampaign er lige nu massiv i de danske og øvrige vestelige mainstream medier, stort set uden der sættes spørgsmålstegn. 

Ikke mange almindelige mennesker ved at det er USA og Storbritannien som står bag, og at kampagnen er skabt af et Vestligt finansieret PR firma. I denne uge bevilgede den danske regering 60 millioner til White Helmets.

Det sker netop som de ekstreme jihadistiske ”oprørere” i Aleppo er allermest trængte og USA frygter tabet af dem i deres forsøg på at destabilisere og vælte det syriske styre.

Med kampagnens billeder, der er mere eller mindre arrangerede af død/børn og ødelæggelse gør de et umiddelbart dybt indtryk på mennesker, som spontant føler der må gøres noget her og nu. Først i 2. omgang opstår tanken for mange om denne ”humanitære” kampagne måske slet ikke har humanisme i fokus, men i virkeligheden skal understøtte vestens ulovlige krig for at omstyrte Assad styret.

Et forsøg på at vaccinere sig imod befolkningernes massive protester ved nye alvorlige krigshandlinger, som oprettelse af og håndhævelse af f.eks. en NO-fly-zone.

Stadig flere og flere oplysninger bekræfter at White Helmet ikke er en ”humanistisk” organisation, men samarbejder med de ekstreme Al-Nusra terrorister for at vælte Assad styret og bl.a. var inddraget i halshugningerne af en 12-årig palæstinensisk dreng. De internationale medier er bekendte med dokumentation for denne uhyrlige sag, men ønsker at tie den ihjel.

Nedenstående video giver eksempler og overblik over den massive manipulation vi udsættes for i forhold til Aleppo og White Helmet.


At benytte sig af PR marketing og opstille falske scenarier er ikke nyt for USA i deres krige. Det kom f.eks. tydeligt frem ved ‘kuvøsehistorien’ fra 1990, hvor USA gjorde brug af det amerikanske reklamefirma Hill & Knowton. Dengang med en grufuld falsk historie om for tidligt fødte børn, der blev hevet ud af deres kuvøser i Kuwait af Husseins soldater. Bevidnet af en grædende kvinde, som 2 år efter indrømmede, at hun var blevet instrueret af PR firmaet til at fortælle historien.

Fredsforsker Jan Øberg opfordrer i forbindelse med DR2  dokumentar om De Hvide Hjelme i Syrien til at: 

– Læse denne noget chokerende analyse af hvad organisationen måske i virkeligheden er. Den er i hvert fald ikke en helt normalt humanitær organisation og Syriens egen civilforsvar fungerer og har gjort det siden 1953.

Læs artiklen her:

How the White Helmets Became International Heroes While Pushing U.S. Military Intervention and Regime Change in Syria
Alternet

Læs også

White Helmets i Syrien: Brikker i USA og NATO’s krig
KPnet 3. oktober 2016

tim-andersonEksempel på billedmanipulation

 

2 tanker om "USA´s Syrienskrig og PR kampagne"

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *